Saturday, April 24, 2010

Pemimpin Adil Pemimpin Dijulang,Pemimpin Tak Adil Rakyat Yang Malang.

.
.
cehceh....tajuk memang tak boleh blah je kan.tahu jelah tempat aku sekarang sedang di landa demam pilihan raya kecil hulu selangor.siapa2 yang baca surat khabar ada tengok tv mesti tahu tu pun kot ada yang ambil tahu lah kan.wah dari minggu lepas lagi aku perhatikan padang bola kat belakang balai polis tu penuh dengan khemah besar gabak.bendera2 di gantung sana sini dah macam pesta dah aku tengok tempat nieh.semua semangatlah nak undi pemimpin masing2 calon yang di kira terbaik.siang malam berkempen sana sini tabur janji tabur budi yang tak seikhlas hati.
.
aku mengundi? hahahah aku gelak okay meriah gila sambil guling2 dah tentu lah aku tak mengundikan.ada siapa2 nak marah? maaflah secara jujurnya aku kurang berminat untuk hal2 sebegini.bukan bermaksd aku tidak ambil tahu langsung,cumanya ada kalanya aku memikirkan sesuatu di sebalik apa yang sedang berlaku.selepas mengundi,apa akan terjadi? bagaimana dengan janji2? adakah akan jadi seperti yang sebelum2nya hanya kata2 diatas angin semata2 harapan kosong.
.
maaflah jika ada yang kurang setuju dengan pendapat aku,di sini aku hanya nyatakan PENDAPAT sahaja dan sesiapa berhak membentangkan hujah masing2 betul tak? lain orang lain pendapat pelbagai...kalau semua pemikiran sama susah lah jawabnya kan.mungkin akan ada yang memprotes aku di sini tapi tidak mengapa mereka tidak tahu kenapa aku berfikiran seperti ini.NEGATIF? mungkin aku seorang yang negatif tapi alasan dan sebab aku berasas,biarpun perkara itu sudah berlalu bertahun lamanya,tapi aku terasa ia seperti baru.
.
berkempenlah selagi mampu undilah mereka2 yang cukup syarat untuk jadi seorang pemimpin.jangan nanti terlalu sibuk berkempen siang malam,keluarga diabaikan.makan minum anak2 langsung lupa sebab semangat berkempen yang berkobar2.tak tahu lah apa nak jadi dunia sekarang sudah semakin pelik lagi aneh.terlalu melebihkan apa yang kurang perlu kadang2 dan hal2 yang lebih penting sering diabaikan.jangan nanti adanya penyesalan pada penghujung cerita sudahlah.
.
.
.
.

Beautiful_Rose


No comments:

Post a Comment

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah