Thursday, July 1, 2010

Hilang Ingatan

.
Hari keempat bekerja baru nak buat entry pasal kerja,agak2 dah basi ke? peduli la ada aku kisah? =p aku kerja macam biasa macam tahun sebelum2 ni kerja yang sama.mengadap karenah patients yang macam2.doktor pun still masih sama seperti dulu tidak pernah berubah masih tetap berbaik hati dan cool.tapi sejak masuk kerja,aku selalu bangun lewat jam 5.30am macam tu kadang2 5.45am baru terhegeh2 nak bangun mandi.kalau dulu jam 4.30am aku dah bangun pergi mandi siap breakfst lagi,awal gila aku sarap macam nak sahur pula.entah maybe faktor bosan terlampau kot sebab tak cukup korum.
.
owh ada pekerja baru...masuk kerja sama dengan aku hari isnin lepas.setakat ni not bad la coz masih dalam pembelajaran lagi.so,just aku dengan dayah yang lebih senior training budak nieh just takat ajar pekara2 basic dulu.like nak handle patients,buat ubat,register lain2 nanti dulu nak bagi dia biasa dengan keadaan kat klinik ni.aku sendiri pun sometime terkial2 juga,yelah dah 6month macam tu aku tinggalkan kerja sebab continue study kan.so,ada juga benda2 yang aku agak2 kelupaan sedikit.tapi semua tu tak ada hal sangat still boleh lagi la nak backup.tapi tadi.....
.
entah kenapa aku boleh tiba2 terlupa password pc doktor sedangkan semalam-semalamnya aku yang on kan pc tuh.cett hampeh jerk...2x aku try tapi "invalid password" apakah? sudah tukar ke passwordnya? hohoho aku abaikan and just on kn pc kat kaunter jerk nanti minta dayah on kan jelah eh =p okay tu pasal on.semalam-semalamnya pula terjadi kes bacaan strip urine drug tidak boleh dibaca...agak lama juga kot aku celup benda tu kat urine patients tapi kosong langsung tak boleh dibaca then bagitau kat doktor "doktor,tak boleh nak baca kosonglah" terus doktor datang tengok rupanya aku terlupa nak cabut penutup strip tuh.kahkahkah okay gelakkan diri sendiri patut pun tak boleh nak baca.
.
semalamnya datang seorang regular patients kawan doktor sendiri memang dah biasa aku tengok dia dulu.so,dia nak register...
"boleh bagi ic tak?"
okay muka aku blur2 minta ic dia.
.
"eh,nak kena bagi ic ke,dah biasa datang"
buat muka pelik
.
"heheh saya lupa..."
=p
.
nampak tak...aku sudah semakin nyanyuk ke apa tah,semua benda pun boleh nak terlupa cett.itu baru 6 bulan tak kerja,kalau setahun maybe kena training juga aku ni nampaknya.hahaha apa pun setakat ini masih boleh melepak lagi coz bukan musim sakit,jadi klinik tak lah bz sangat sebenarnya.kira aku masih boleh bersuka ria lagilah tapi bersuka ria dengan poket yang kosong amatlah tidak seronok kan.okay2 bajet tahun ni mesti kena bajet tak boleh macam dulu lagi.nak beli apa2 kena list kan dulu dan fikir 3,4ribu kali baru beli.makan pun dah dicatu...ke memang aku tak nak makan? =p
.
.
.
.
.

.
p/s : entry hari gemilang coming soon........ =)
.
.
.
Beautiful_Rose

5 comments:

  1. kita ni tend to forgot things when we are not 100% well. sama gak lah dengan tak 100% fokus.kita akan diganggu dengan subconscious mind, so ada jer lah benda2 yang 'erk' kita ter buat.

    and after facing so many obstacle in your daily day before, then it totally not a suprise if you cant focus 100%.

    tapi aku suka satu benda.
    you look convincing for today as compare to the day before. maknanya, hang dah one step in front of your yesterday problem. ya, nothing is solved now, but you take iniciative to moveon and stand firm on your decision.

    argh apa aku merepek nih labu...

    aku pun dah 'redrosid latnem' balik.
    udah la tuh

    end

    ReplyDelete
  2. FARID MOFASAD :
    kerje kat tempat lama...
    klinik slim river =)

    AJ Nismihan :
    tu lah kdg2 terhilang fokus juga kadang2 blur....... =p

    ReplyDelete
  3. hehehe. . . .
    tau u sebenaranya HOMESICK!
    wekkk!=p

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah