Sunday, March 27, 2011

Natural Beauty



Perempuan...
memang di ciptakan indah dan cantik
dah berhias,bertambahlah cantik
tapi tak semua.

ada orang makeup sebab untuk nampak cantik dan kemas.segala jerawat,jeragat,parut boleh di tutup dengan makeup.tapi ada orang,nampak lebih cantik dan ayu jika tidak di calit warna warni tu.kecantikkan semulajadi barangkali,tanpa makeup pun dah nampak cantik.tapi bila makeup jadi tak cantik lagi2 bila bermakeup tebal.ini realiti...

aku kenal seorang kakak yang aku suka tengok wajahnya yang ayu licin bersih biar pun kulitnya jenis sawo matang *tak cerah tapi masih tetap nampak cantik biarpun tanpa makeup.tapi bila dia makeup untuk majlis perkahwinannya,serius nampak lain nampak lebih berusia.lagi2 mak andam makeup kan muka dia dengan agak tebal.aku rasa,better mak andam tu makeup kan muka dia secara nipis atau natural saja.langsung hilang terus wajah sebenar dia...

aku makeup? jarang amat...melainkan kes2 tertentu saja.yelah tak kan kau kerja kat klinik pun nak pakai eye shadow,blusher,lipstick bagai...ingat orang ada masa nak tengok kau kah? so,aku lebih selesa pergi kerja dengan muka yang natural amat...paling2 pun sapu bedak baby jerk.selekeh? itu perkara biasa...bukan orang nampak pun aku kat bahagia kaunter yang bertutup dengan cermin gelap,siapa pun tak jelas.janji aku pakai baju sudah.....









:: ye,saya makeup sebab saya tak lawa.... =p
Beautiful_Rose

7 comments:

  1. semua orang cntik.. jangan rendah diri..setiap ciptaan tuhan tu ada kecantikan sedniri.. :)

    ReplyDelete
  2. semua orang cntik.. jangan rendah diri..setiap ciptaan tuhan tu ada kecantikan sedniri.. :)

    ReplyDelete
  3. aww kte sme..pakai bedak baby je..x selekh..tp natural beauty hahaha

    ReplyDelete
  4. ada lipstick yg ta guna smpai dah expired.

    all i use is just lipbalm.

    ReplyDelete
  5. kdg2 mak andam ni make up ikut citarasa sesuke dia jer...

    ReplyDelete
  6. sape ckp pki bdk baby jer slekeh? meh aku nak sekeh.. trasa ok.. hahaha~
    aku bab2 makeup mmg fail..
    mmg xreti.. xbule ke klu xmakeup? haish2~

    ReplyDelete
  7. CIK AISH :
    kau betul =)

    ARM_MJ :
    bedak baby best dan wangi.........

    SKANDALDARILANGIT :
    =) koleksi barang makeup aku banyak..tp jarang digunakan.kaang2 bila dah habis tempoh,duduk saja dlm tong sampah.

    WHITE ROSE :
    tulah pasal...terlalu seni sampai jadi pelik.kan?

    CHINATSU :
    hehehhe bedak baby gak y best.....

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah