Monday, October 10, 2011

Terapi Jiwa



Kemainlah semangat pagi2 dah keluar pergi pasar...ini semua pasal kepala otak dah blur tak boleh nak berfikir sangat.bila tinggal sorang2 kat hostel lebih menggalakkan lagi kesentapan hati secara drastik.perasaan macam ni memang sangat tak membahagiakan di tambah dengan suasana sunyi dan sepi.nak menjahit macam dah tak ada mood,membaca pun dah habis buku tu aku baca.so,gigih blogwalking secara random baca dan baca tapi tak tinggal komen pun sebab tak tau nak kata apa.then terjumpa la beberapa blog masak memasak.

mula2 cari resipi murtabak,tapi macam leceh je nak uli2 tepung bahan pun banyak bagai.lepas tu cari donut...keliru pulak dengan baking powder.so,tanya la member2 yang tau...sudahnya bila sampai kedai jadi macam lost semua ingatan pasal donut sebab keliru nak guna yis atau mauripan.haih..orang tak pandai masak jadi macam ni ler...so,main beli je apa yang terjumpa.aku beli ikan,ayam,sayur kacang,sayur sawi,daun sup,santan,limau kasturi,bawang,kentang,halia. semua bahan stok untuk sebulan punya.petang tu,gigih dok selongkar blog masak cari idea nak masak apa,last2 terfikir pasal kuih cara.

aku suka makan kuih cara.paling aku suka cara manis...alah yang bergula tu warna hijau.tapi yang ni aku buat cara berlauk kasi berat sikit sebab cara manis tu macam simple sangat.dan jumpa la resipi cara berlauk kat blog ni....(klick) tapi aku olah sikitlah resipi tu guna ayam.selalu orang buat cara berlauk guna daging,tapi sebab aku tak beli daging so aku gantikan dengan ayam.not bad lah rasa dia just guna ayam lain sikit ler...tapi boleh di makan lagi.untuk percubaan pertama terhangus la pulak sebab aku biarkan terlalu lama.tapi still boleh makan lagi yang hangus tu bahagian luar je.dalam masih ok lagi.


okey gambar di atas adalah hasil dari masak memasak tadi...beginilah rupanya.tak la cantik mana pon.firstime buat nieh...tak pernah aku bermimpi nak masak kuih cara berlauk.aku ingat tadi aku bancuh sikit je kot bahannya.entah kenapa bila masak jadi berganda macam ni.tapi tak pe lah lebih simpan wat makan sarapan esok.so,sesiapa nak try,boleh tengok resipi di blog ini (klick) okey selamat mencuba.... =p









Beautiful_Rose

13 comments:

  1. mintak sikit ..... nampak sedap .... terliur melihatnya ....

    ReplyDelete
  2. kuih ni TH xsuka mkn




    tp tetibe mlm2 cenggini rs lapar

    ReplyDelete
  3. Mr Green/Akipok pok pok/Munchet:-

    =(

    hurmmm.....

    ReplyDelete
  4. SINTINEL103 :
    meh ler sini kalo nak ada lagi baki.

    HIRO :
    kuih cara berlauk.

    TITISAN HUJAN :
    aku pon kurang dgn cara berlauk ni.lbh suke cara manis...

    lapar,masak megi sedap!

    MR GREEN :
    why u?

    ReplyDelete
  5. nice.....stiap org ade terapi jiwa msg2 walau pon cara laen2.......huhuhu....

    ReplyDelete
  6. SYAKIR RAHMAN :
    tak kisah walau apa pun cara,yang penting hati senang kan =)

    ReplyDelete
  7. banyaknya....ila xpernah tgk la...

    nak rasa sikit leh..hehe

    ReplyDelete
  8. ILA HONNEYBUNNY :
    ila nak? mai la sini...

    ReplyDelete
  9. meleleh air liur tengok cara berlauk
    last makan time pose arituh, adeiii

    ReplyDelete
  10. PENABERKALA :
    sedap kan cara berlauk....
    last puasa tu lama dah sebulan pon kan.

    ReplyDelete
  11. MAWAR BERDURI :
    nak pos tu tak de hal..tapi takut nanti sampai dah berkulat pulak.kalo tak berkulat pon,mungkin bekas kosong =p

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah