Friday, February 18, 2011

Gangguan Seksual Ke?

.
.
Tak tau nak tafsirkan macam mana situasi ini tapi aku kira lebih kurang sama seperti gangguan seksual.bagi aku lah macam tu sebab aku betul2 rasa terganggu yang amat bila hadap keadaan yang macam ini.gangguan seksual ialah perilaku seseorang yang mempamerkan sebarang bentuk kelucahan sama ada dari segi percakapan,perbuatan dan sentuahan.gangguan seksual boleh berlaku di mana2 saja tak kira masa dan tempat asal ada jenis manusia yang memang patut di panggil berok atau yang seumpama dengannya...
.
aku adalah salah seorang dari beribu mangsa yang mengalami gangguan seperti ini.berlaku di tempat kerja sendiri.kalau berlaku kat tempat kerja,selalu yang membawa masalah tentulah majikan atau rakan sekerja.tapi situasi aku sangat berbeza...yang membawa masalah adalah pelanggan atau patients.aku cukuplah menyampah dengan golongan yang macam ini tak kira la kalau sekadar mengorat dengan menggunakan ayat2 murahan,aku tetap akan kata itu adalah satu bentuk gangguan seksual.ahh...pergi matik lah biar pun tidak mempamerkan aksi lucah atau kata2 lucah sekali pun,tapi kalau dah membuatkan aku rasa terganggu dan tidak selesa,aku tetap kira itu adalah satu bentuk gangguan seksual!
.
macam monyet betul lah nak kata berpakaian seksi mustahil amat sebab setiap hari aku hanya memakai seluar kerja yang lusuh bersama tshirt yang di lapiskan sweater ayah (sweater besar gabak) memakai tudung dan berwajah agak serabut dan serabai tanpa selapis bedak pun.ye ini kenyataan aku pergi kerja dalam keadaan yang teramat simple atau mungkin orang boleh anggap aku SELEKEH.tapi kenapa mesti aku di ganggu juga? kenapa tak kacau je kawan aku atau orang lain? serius aku menyampah.ada juga di antara mereka yang cuba ganggu aku dengan menggunakan telefon.kira dia call klinik then,bila aku jawab,ada suara lelaki nak berkenalan dan minta no hp aku,langsung aku matikan telefon.
.
.
.
"hello klinik dr.sharul"
.
"hello,ni siapa?"
.
"nak cakap dengan siapa?"
.
"saya nak kenal dengan awek yang pakai sweater perak tu.boleh bagi no tepon?"
.
"????????????"

.
.
.
itu gangguan dengan telefon.kalau secara terus pula lain caranya tapi cukup untuk membuatkan aku rasa sangat jelik melihatnya sangat memual kan...kawan aku sendiri pun rasa menyampah gila kat mangkuk2 tu semua.hai sana hai sini pas tu nak buat pasal cari pasal tanya yang bukan2 entah hape2.tersengih2 macam kerang busuk dok kenyit2 mata gatal,kelihatan sangat menjengkelkan.lagi menakutkan bila ada yang buat pengakuan selalu nampak aku di pekan.mangkuk ni stalk aku ker? seram lak bila dia cakap macam tu siap bagi kad nama dan no hp dia lagi suruh aku call dia.setiap kali datang,setiap kali tu lah dia akan minta aku call dia.
.
orang normal dan bertamadun,tak akan buat perkara2 begini sekurang2nya mereka tahu nak tegur orang dengan cara terhormta.tapi yang buat hal macam ni kebanyakkan adalah manusia berhati serigala.mereka dari golongan mat pet korang tau apa mat pet? alah yang dok kat lorong2 gelap sambil feeling jadi doktor inject tangan sendiri pastu siap share2 lari jarum tu sesama sendiri.gerun kan kalau di ganggu dengan orang2 macam ni,dulu ada staff lama pun pernah kena ganggu juga tapi sekarang dia sudah sambung study kira selamat lah.
.
semakin lama aku rasa tak selesa dan tak selamat nak teruskan di sini.bila nampak orang tu,aku akan lari sembunyikan diri dan biarkan member2 aku urusakn mereka sebab aku malas dah nak hadap muka2 mat pet nieh.marah ada,meyampah lagi gerun lagi lah...patut ke aku bagi je penerajang sedas dua kat anu dia sampai bersepai?
.
.
.
.
.
.
.
.
Beautiful_Rose
.
.

15 comments:

  1. ehem3.. dik nak ngorat leh? ngee~

    he becareful ye darl..

    ReplyDelete
  2. hahahaha...

    rose, pasni cube ko tepek bedak sejuk tebal2...

    pastu ko letak celak tebal2...

    sure gerun mereka...

    hahaha...

    ReplyDelete
  3. Owh...

    teringin nak try kat u la baby...
    bole i try x??
    mesti best kan??

    hehehe =)


    Datang klinik u kenyit2 mata...
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    tapi bukan kat u!!


    Kat ida bole kah??=p

    Sure Blur...
    kah3x

    ReplyDelete
  4. Woh....ko cantik sangat nih ...tu yang pakai selekeh pon orang tetap nak berkenalan..huhuhu.....


    tapi siyes tak suke dan rase terancam kalo ada gangguan seksual kat tempat koje ....sabo jela

    ReplyDelete
  5. huhuhu. kuang ajo btul la orang2 tu. marah je die.

    ReplyDelete
  6. Uwaa~


    dr shahrul???



    nino~nino~



    rose.. sumpah! aku mintak maaf. Lama tak lawat kau.

    aku tgh final exam. Aku dtg blog. Then up entry. Then blah. Tak tgk sgt responses.

    Tapi aku saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayang kau banyak2.

    sobs.

    jgn la marah aku.


    lepas exam aku dtg jenguk kau sampai kau muak!

    ReplyDelete
  7. jgn dilayan sgt lama2 depa xkacau dah...tp klu dah tahap melampau wajar repotkan pada pihak polis...orang klu dah giler seksual mcm2 sanggup dia buat...

    ReplyDelete
  8. klinik apa tadi? ;) nak cuba check kat yellow pages..

    ReplyDelete
  9. yang mat pit tu. memang dasar di alam khayal. dasar x sedar diri, ada hati mau ngorat orang.

    y nak bagi kad nama tu.hehe. kalu x ok, x yah layan. ye teruskan usaha rose. jgn layan org mcm ni.

    ReplyDelete
  10. CHINATSU :
    huhuhuh banyaklah ko =p

    WHITE ROSE :
    hahhaha boleh di praktikkan nanti =p

    MR AKID :
    u gilak! =p

    MAWAR_BERDURI :
    huhuhu cantik ke bendenye muka selebet jerk...bersepai macam tak siap.tu la mmg rase terancam tak selesa dan tak seronok nak kerja.

    ORANGLIDI :
    aku tak pernah layan die pon...die tego2 aku pon,aku wat tak dengar jerk.

    ReplyDelete
  11. SCANDALDARILANGIT :
    dah carut dah...tapi dalam hati.huhuuh

    NAJHEBAT :
    huhuhu tak pe la yayang...aku faham.fokus pada hal y lbh penting okay.good luck!

    sayang ko jugak.

    EITA :
    jom kita belasah beliau ramai2 =p

    AZMAN :
    tulah pasal takut jugak dgn org macam ni.

    PEROAD_135 :
    yeah,sokong jugak!

    ReplyDelete
  12. BONEKA TAK SAKIT :
    mengade ko yerk..nak cari buat apa ye?

    NIL :
    mmg pon tengak lalok.cakap pun merapu tah pape macam orang sewel pon ade.kadang2 bau dorg busuk y amat.mybe mabuk sebab banyak minum kot.

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah