Sunday, June 6, 2010

Bersuara Untuk Membela Diri Disalah Tafsirkan Sebagai "Melemparkan Kata2 Kesat"

.
Siapa salah sebenarnya masih lagi menjadi tanda tanya pada aku.sedangkan yang mula2 terasa hati adalah aku bukan dia.tapi kenapa dia menghantar mesej begitu pada aku? gurauan kadang kala boleh menjadi sindiran pedas pada sesetengah orang itu terpulang pada cara kamu menganalisis sesuatu bentuk tiap perkataan yang kamu luahkan di situ,benar?
.
semalam terdapat satu komen pada FB yang betul2 buatkan aku sentap gila...mungkin dia merasakan itu adalah gurauan,tapi tidak pada aku kerana kata2 yang di taipkan di situ buatkan aku makan dalam habis.tiba2 terasa diri ini begitu terhina dan terlalu rendah sekali di sisi mereka2 yang turut terbaca komen tersebut.
.
lalu aku membalas komen tersebut untuk membela diri yang tak terbela ini aku menggunakan ayat2 "penegasan" di situ.dan pagi ini dia membalas pendek seakan terasa hati dengan kata2 aku itu.tiba2 dia menghantar mesej ke chatbox menyatakan sesuatu berbentuk luahan rasa yang mana kata2 aku tadi adalah "kata2 kesat" aku terkedu...dan kembali membaca komen tersebut,tidak ada sebarang kata2 kesat di situ hanya sekadar ayat untuk membela diri itu saja.
.
dan baru ini aku lihat kembali ke kotak komen tersebut,komen yang dia hantar telah di padam.hurmm...siapa salah aku sendiri tidak pasti tapi apa yang pasti aku hanya mahu membela diri dan tidak mahu di pandang rendah oleh orang2 lain.komen2 yang di tinggalkan di FB boleh di baca oleh beribu2 orang di luar sana.mana mungkin aku membiarkan diri menjadi bahan ketawa orang lain.terasa seperti di perlekeh pula.terus terang aku katakan di sini aku sangat2 terasa hati dan rendah diri serta malu yang teramat jika menjadi bahan ketawa ribuan orang di luar sana.
.
.
.
.
.
.
.
jika "anda" membaca ini,saya pohon maaf sekiranya saya salah.tapi saya tetap mahu tegaskan di sini yang kata2 "anda" benar2 buatkan saya terasa hati yang teramat sangat.terima kasih kerana menegur...
.
.
.
.
.
Beautiful_Rose


.

6 comments:

  1. dulu aku selalu pandang serong pada orang yg buat aku terasa..
    tp sekarang sng je aku lpekan..
    sbb aku igtkan diri aku...
    ntah2 aku pon dah buat org lain terlebih dahulu trasa before smp turn aku,..so Allah bagi balik aku rasa mcm mana buat org terasa hati..
    adil kan?
    cek balik diri kita..
    dan insyaAllah kita akan mudah utk memaafkan...=)

    ReplyDelete
  2. ehem susah sbenarnya nk tafsir org nih

    ReplyDelete
  3. banyak orang banyak ragamnya ...kadang2 kita terasa dia buat tak faham je ...aduh..stress ngan orang cam ni ....

    ReplyDelete
  4. facebook ni ada baik ada buruk..saya putus ngn bf sy sbb facebook..hehe..so..be careful..sometimes..apa yg kt tulis bukan apa yg kt niat kan.just a word..:)

    ReplyDelete
  5. saya da delete facebook saya....huhuhu

    ReplyDelete
  6. kak ros.,,

    itulah,kdg2 org salah tfsir atau silap tfsir dgn tulisan ..

    sbr ajelah.........
    dan cuba trgkan bnda yg sbtulnya
    tkut mkin blarutan.

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah