Friday, April 15, 2011

Bukan Hak




"Awak apa khabar,sihat?"

"Biasa je..."

"Lama tak jumpa.dah nampak lain"

"tak de yang lain,masih sama tidak pernah berubah"

"sinis...masih marah?"

"entah.tak de perasaan..."

"macam mana dengan sakit lama awak tu,dah sembuh?"

"entah...tak ambil tahu pun"

"kenapa ni,jangan macam tu awak kena jaga diri baik2 kan awak dah janji dulu?"

"janji? janji awak macam mana pula?"

"awak...tu lain dah lepas pun."

"senangkan awak cakap.tapi saya yang merasa..."

"tentu ada nanti untuk awak.tunggu saja masanya tiba"

"malas nak ambil tahu lagi"

"awak tak cuba?"

"saya dah tawar hati.cukuplah dengan awak saja."

"maafkan saya...dalam hati masih mahu awak.tapi saya tak dapat nak terima awak lagi,saya sudah punya orang lain."

"ye,saya tahu saya tak layak..."

"jangan cakap macam tu.saya keliru sebenarnya"

"maksud awak keliru?"

"ada masa saya rindukan awak dan ada masa lain pula saya rindukan dia."

"tapi awak lebih dulu kenal saya sebelum dia.kenapa dia yang baru awak kenal jadi pilihan?"

"maafkan saya..."





Hari ini kau kenal dia kau ikat janji setia tunggu dia tak kira berapa lama kau setia tetap tunggu dia.dari sehari menjadi sebulan dan bertahun akhirnya.dia yang kau harap akhirnya mengkhianati setia kau disini.entah mana silap dia tinggalkan kau dan memilih orang lain menjadi suri hidupnya.dan kau disini tetap setia menanti tapi untuk berapa lama? dia bukan hak kau lagi.biarkanlah dia pergi bersama kehidupan yang dipilihnya,dan kau binalah hidup baru.

perjalanan kau dan dia cukup saja sampai disini semuanya sudah tamat.tiada lagi episod seterusnya.kau bawalah haluan kau melangkah ke persimpangan yang lain.dia sudah memilih jalan itu dan tak akan berpaling lagi,jangan kau buang waktu untuk menunggunya kembali...


:: entry semalam,aku tak faham
kenapa tulisan boleh jadi besar
gabak macam tu.padahal aku dah set
ke saiz normal.semalam entry autopublish
aku ke selangor tak ada di pc...







:: sudahkah anda mengundi?
marilah beramai2 undi cerpen di
blog 99hari kisah klasik kita
hey,cerpen aku pun ada tau! =p
Beautiful_Rose

19 comments:

  1. parah betui bercintacinta neh. hehe..

    ReplyDelete
  2. ORANGLIDI :
    kalau nak nak merasa sakit hati,jangan cuba.hahah mudah.kan?
    jom dating =p

    ReplyDelete
  3. betul3...pergi xkan kembali lagi;...-)

    ReplyDelete
  4. HONEYBUNNY :
    oleh itu,jom kita carik lain =p

    ReplyDelete
  5. bila fikir balik, x da hak nak sayang pasal x halal lagi dan belum tentu tu jodoh. ishh, sadis.

    ada jodoh yang baik akan datang :)

    ReplyDelete
  6. sokong nil!

    klo ade jodoh trus kawen,sng

    ReplyDelete
  7. lelaki itu tamak....huhu....

    erm macam mana nak undi eh..sy ad ajuga masuk..tp pening lah....halus sngt tulisannya...tercari2 juga nak undi di mana...xperasan..myb x baca secara keseluruhnnya kot.. ;)

    jom ke APA KATA HATI pulak ;
    KIAMAT SEMAKIN HAMPIR

    ReplyDelete
  8. ** maksud sy masuk ke blog99 hari tu.. :)

    ReplyDelete
  9. sayang bekas pakwe terajang-terajangkan..

    ReplyDelete
  10. jom lah kita pili jalan yang lebih menenangkan hati... Allah kan ada.. (^^,).. arggh.. perkaya yang menyakitkan.. malas aku nak pk lagi.. kita bako ajelah.. hahaha..

    ReplyDelete
  11. pegilah kasih,
    pergilah sayang,
    tinggalkan aku...
    biarkan saja,
    kenangan berlalu...

    kah3... gila gua bleh buat ayat jiwang rupenyer kuang3...

    ReplyDelete
  12. ada masa nanti,kau akan sedia lepaskan dia.cuma mungkin bukan sekarang.
    mungkin? :P

    ReplyDelete
  13. sandarkan pada kenangan hehe

    ReplyDelete
  14. true Love come from only HIM

    http://www.nuansapictures.com/

    ReplyDelete
  15. NIL :
    yup betul tu.lgpin sayang penat2 tp dia tinggalkan kita buat apa kan...

    AL :
    heheh amboi...kalo cukup duit boleh ler terus kawen.kalo tak cukup? nganga je lah.

    SHUKRI :
    kenapa shuk? gelak2 ada makna tuh... =p

    NABILAH_2908 :
    yup mmg tamak dua2 dia nak kan...

    nabila kalau nak undi,just klick kat link tulisan warna merah tu.nanti akan terus ke blog 99hari kisah klasik tuh... =)

    nak undu just komen je kat bawah cerpen peserta.

    LINGLUNG :
    hahhaha okeh akan di praktikkan nanti =p

    ReplyDelete
  16. FAAEIN HIMURA :
    ye....kita bako jerk.eh,jom dating =p

    REPUBLIK N9 :
    agagga...tak sangka jiwang jugak lu nieh =p

    ALEEN AIDEN :
    aha..mungkin? itu cerita lama lah...now i'm happy with my life....mungkin? =p

    AZMAN :
    amboi....sandar pada kenangan ye? =p

    MUJIB :
    eh..encik mujib lama sudah tidak komen disini yerk...

    thanks bg link tuh.sudah tgk semua hasil tangan anda.nice cantik dan menarik.nanti boleh ler wat tempahan utk foto kahwen nanti.. =)

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah