Sunday, April 25, 2010

Laman Sosial Medan Perperangan Jarak Jauh???

.

Macam2 hal sekarang ni sana sini pergaduhan berlaku peperangan dan ketidakpuasan hati semakin berleluasa.tak cukup dengan berperang dengan peluru dan bom,sekarang peperangan melalui laman sosial pula.seiring sejalan dengan kecanggihan teknologi masa kini...kebaikkannya ada kemajuan dan peningkatan.dan keburukkannya ramai yang memerhati yang membaca...

.

kawan2,sudah2 lah tu sampai bila korang2 nak bidas membidas balas membalas? tak ahu erti penatkah? itu hanya hal remeh okay tak ada keuntungannya kalau kau menang sekalipun.perang mulut memang macam tu masing2 nak tegakkan pendapat sendiri masing2 nak menangkan kata2 sendiri.adoi...penah weyhh mula2 aku join juga sikit hanya sekadar memberi pendapat dari buah fikiran yang sejengkal ini.tapi topik menjadi semakin hangat dan panas macam air tengah mendidih pula.

.

kawan,korang2 tak rasa segan ke kutuk mengutuk kata mengata.tahu tak,ada beribu2 orang luar di sana sedang membaca segala macam cemuhan anda? apa sangatlah yang nak di gaduhan tu hal remeh pekara kecil tapi di besarkan.atas tujuan apa aku sendiri tidak tahu,semua komen2 aku baca langsung tidak mendatangkan apa2 hasil.handbag? botol susu? pampers baby? erk,ini pun boleh jadi bahan kah?

.

alahai...kawan masing2 dah besar ada akal yang waras bukan,fikir matanglah.macam budak2 aku sendiri baca komen korang pun dok geleng kepala berkali2 tak tahu bila agaknya korang2 nak behenti cemuh mencemuh ni.dah2 la ye cukup2 la tu memaki sesama sendiri tak tahu malukah? nanti buat jadi menyampah pada orang yang membaca pula...tengok kat situ apa penilaian orang lain terhadap karekter anda melalui kata2 makian yang di lemparkan.memang buruk bukan? hope2 lepas ni berdamailah tak ada gunanya korang gaduh pasal hal2 remeh macam tu buat malu kaum saja.

.

.

.





p/s : laman soSIAL facebook,harap maklum.

.

.

.

Beautiful_Rose

5 comments:

  1. betul!tak abis2 nak bertekak kat dalam tu..sume dah salah gunekan..

    bukan dpt ape pon,..buat tambah dosa ja..

    ReplyDelete
  2. semakin byk berkata makin berpotensi utk mengeluarkan kata2 yg tidak baik.. lebih baik diam kan?

    tapi tak setuju laman sosial dijadikan medan pertemburan buih air liur dan hentakan jari di keyboard..

    huhuuhu

    ReplyDelete
  3. ye ke weh? tak la plak aku huhu x de facebook ehehe

    ReplyDelete
  4. cik kak...

    btul tuh...

    "KERANA MULUT BADAN BINASA"
    "KERANA JARI, TANGAN DIPOTONG"
    "KERANA WANG, KELUARGA TERBUANG"


    jadikan pengaran bagi setiap yg berlaku....


    ~arini begang skit dgn pengacau kat blog aku...

    ReplyDelete
  5. helena's:
    tulah pelik sungguh hal remeh pon le jd besar.

    nur:
    tula hur tak tau la ape nk jd dgn dorg nieh.

    miss:
    ye ler.....huhuuhuh ko x de facebook eh? ke ko sje nk sorok =p

    white rose:
    kata2 dr mulut lbh tajam dr pedang........
    sape y wt onar tuh?

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah