Monday, April 25, 2011

Hanya Pinjaman



Kalau kita pinjam barang orang,kita wajib pulangkan semula.tak kira macam mana keadaannya pun,kalau tuan empunya barang sudah meminta hak nya kembali,kita wajib memulangkannya semula.walau sekecil habuk pun,jika ia bukan hak kita,kita tetap tak boleh ambil.sama juga dengan kehidupan,semua yang kita miliki adalah pinjaman sementara.nafas kita,pancaindera kita dan termasuklah jugalah insan2 yang kita sayang.

bila waktu itu telah tiba,siapa kita mahu menghalangnya? kita tak punya kuasa untuk menghalang tidak ada kompromi dan tidak ada peluang.tapi soalnya,seberapa mampu kita menerima hakikat itu? sedih dan sakitkan?

Diandaikan kau meminjam sesuatu dari seseorang.yang kau sayang yang kau jaga dengan baik.dan bila sampai waktu itu,pemiliknya minta ia kembali untuk tunaikan janjinya sebelum ia dipinjamkan dulu.Dan pada masa itu kau tak pernah terfikir dan tak pernah terjangka yang pemiliknya akan meminta ia dari kau lebih awal dari apa yang kau jangkakan.bersediakah kau pada masa itu?

:: Ah,sudah...aku dah start merapu ni. ~sigh~







Beautiful_Rose

9 comments:

  1. betul tu.....

    kadang2 yg geramnya ada yg pinjam buat hak sendiri..uuhu

    ReplyDelete
  2. ko nak balik barang yg ko bg pinjam ker ni?

    ReplyDelete
  3. sbb tuh kite kne sntiasa brinngt bhawa sumer ini pnjaman..=)

    ReplyDelete
  4. selalu terlupa tentang yg pasti

    ReplyDelete
  5. Kamu Dia punya. Jadi bila-bila masa Dia akan ambil balik kamu. Jadi, sementara Dia pinjamkan kamu pada saya, saya akan jaga kamu baik-baik. ..=)

    ReplyDelete
  6. apa pulak nak mengarut,memang begitu lah yang sepatutnya.

    kembalikan pada hak-NYA.atau akan diambil begitu saja.bersedia atau tidak mesti pasrah.

    ReplyDelete
  7. betul lah tu...

    bila tiba saatnya.. apa yang kita pinjam.. akan dipulangkan kepada-NYA

    ReplyDelete
  8. terima kasih rose. lama tidak menulis tentang mati..

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah