Saturday, February 27, 2010

Mari Cuci Mata Di Muzium Negara



tarikh : 1 febuari 2010 (ahad)
tempat : muzium negara


ini adalah entry minggu lepas semasa aku di beri cuti selama semingggu.agak bosan apabila kau di beri cuti tapi tidak dapat manfaatkannya dengan baik.dan secara kebetulan seorang teman mengajak aku untuk keluar tanpa ragu2 aku setuju saja dan tempat yang dicadangkan adalah muzium negara kuala lumpur.kau jangan ketawa ini tidak lucu sesekali melawat ke tempat2 bersejarah tidak ada salahnya.lagi pun ini salah satu cara paling mudah untuk save bajet daripada kau buang2 masa ke tempat2 yang tidak berfedah tu semua.di samping itu kau juga boleh menanam rasa cintakan negara dengan mengambil tahu perihal sejarah pembentukkan tanahair sendiri

seingat aku,kali terakhir aku ke sini adalah beberapa tahun yang lalu dan selepas itu aku tidak ada peluang untuk ke sini sehingga lah pada minggu lepas apabila di pelawa terus saja aku bersetuju.lagi pula aku seorang yang gemarkan mata pelajaran sejarah semasa di sekolah dulu.aku malas mahu berceloteh panjang cukup saja kamu2 sekadar mencuci mata dengan gambar2 kenangan yang tidak seberapa ini.harap maaf kualiti gambar adalah kurang baik kerana mr sam meragam sedikit.tapi tidak mengapa ada juga beberapa gambar yang agak baik telah aku uploadkan di sini.gambar adalah sangat banyak,tapi cukup saja aku upload kan sikit2 di sini lain2 kau pergi tengok sendiri di sana.

























































































kebaikkan melawat ke muzium:-
- save bajet sebab harge tiket lebih murah dari tonton wayang
- tanamkan sifat cintakan negara
- tambah ilmu pengetahuan tentang sejarah
- senaman kaki terbaik sebab kau kena berjalan banyak


note: teringin nak melawat tempat2 bersejarah kat melaka dan langkawi.next time mahu pergi ke muzium lain pula..... =)







Beautiful_Rose

3 comments:

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah