Thursday, August 12, 2010

Ragu-Ragu Dan Garu-Garu (Dua Perkataan Punya Maksud Yang Berbeza)

.

Assalamualaikum.....

sihat semua,macam mana puasa hari ini? harapnya baik2 sajalah ya kalau tidak mengganggu ibadah pula ye tak.sahur tadi korang makan apa? aku biasa2 saja sederhana lagi pula family aku jarang sekali masak banyak lebih2 lagi kalau ayah tak ada.masak macam mana sedap pun belum tentu akan habis.so,mak lebih suka masak secara ringkas sajalah...owh lupa nak bagitahu aku sedang bersiaran di rumah family kata cuti kan.tapi tidak lah aku sedang beronline sekarang mahunya tak siap kerja aku nanti..
.
ini entry autopublish ya aku telah mengScheduled kan nya...hahah suka2 tambah imbuhan "meng" boleh macam tu? adik2 sekolah jarang jadikan blog ini sebagai blog rujukkan karangan bahasa melayu ya.ayat2 di dalam blog ini tersangatlah tunggang dan langgang betul tak cikgu? heh,perasan macam ada orang baca blog kau =p okay lah tiba2 je aku rasa tajuk entry macam tak ada kene mengena dengan entry.apa yang ragu2 dan apa yang garu? hari ini mahu cerita pasal apa ya,pasal kerja aku tak kerja hari ini.ermm jap2 aku terperasankan sesuatu aku kerja kat klinik,tapi langsung tak pernah kot aku letak apa2 info pasal kesihatan kan.nampak sangat blog aku ni blog kebudak budakkan =p blog tak berilmiah la katakan...
.
okaylah nanti aku free aku cerita pasal kesihatan ya.so,buat masa ini belum aa idea lagi untuk tulis tentang itu.hurmm...cakap pasal kesihatan ni tiba2 je aku rasa aku macam tak sihat.luaran nampak sihat tapi tak tahu apa yang sedang berlaku di dalam.sebabkan kadang2 aku rasa aku macam tak sihat.aku nampak akan perubahan itu,tapi aku abaikan just anggap mybe pekara biasa sebab aku kurang rehat kot.sampailah baru2 ni mr purple tegur aku barulah aku macam tersedar sikit.so,aku try chek sendiri untuk dapatkan kesahihannya.then memang betul aku nampak perubahan itu...
.
setelah satu hari satu malam aku dok fikir,aku buat keputusan untuk wat medical chek up.nak chek darah untuk tengok tahap kesihatan aku.aku tiba2 rasa macam ragu-ragu dengan tahap kesihatan aku ni.pernah juga ada beberapa kali aku rasa macam sakit kat bahagian bawah abdomen.tapi aku abaikan just anggap mybe itu perkara biasa.tapi entah kenapa sejak beberapa hari ni aku macam risau pula.aku takut kalau2 ada sesuatu yang bersarang kat dalam badan aku ni.cukup2 lah apa yang ada sekarang ni.itu pun bukan senang nak kawal...silap sikit habis la aku terpaksa telan ubat berjenis2 berwarna warni tu.kalau sedap macam smarties tak apa lah dah la pahit haiiyoo......
.
harapnya tidak ada apa2 yang meragukan aku masih mahu teruskan hidup ini lagi..... =(

.
.
.
.
.
.

p/s:tempahan sulam kat sini

.

Beautiful_Rose



11 comments:

  1. Dah dpt medical report nanti baru lah tahu kan..tapi...hidup ni memg tak ada yg pasti..kita berusaha dan berdoa lq

    ReplyDelete
  2. 1 tindakan yg bgus...cepat lbh baik tlambat..kang xpasal2 nk cari cure plak.
    awal pg td try jln kat batu repleksiologi(aku pon dah tak tau nk tulih nama..haha),banyak sakit ooo..kawan tegur mst ko ade pyakit..ek..aku risau tp aku shat.hmm..

    ReplyDelete
  3. tak kisah lah ape yang kamu nak tulis pun..

    maaf aku jarang ke sini..kadang2 tunututan duniawi terlalu bnyak..

    kesihatan aku pun agak merundum sikit..makin hari makin parah rasanye..

    tapi syukur...aku masih bernafas..harap kamu dilindungi Allah..dan dikurnia kesihatan yang baik

    salam ramdhan untuk kamu yeah

    aku ingat kamu..
    tak pernah lupa..walau kita tak pernah bersua..

    ReplyDelete
  4. jgn kesihatan elok-elok. jgn berhenti berusaha! =)

    ReplyDelete
  5. kamu tak sihat kah?
    Insyaallah tak de pape ....
    jangan fikir yang negatif ok...
    tunggu jela report medical checkup ...



    Semoga tuhan mengurniakan kesihatan yang baik dan berpanjangan buat kamu .

    ReplyDelete
  6. satu ragunadan a/l kurapan
    yang kurap boleh di garu

    ReplyDelete
  7. fndrocka :
    harapnya tak ada apa2 yang menakutkan aku.....

    si biskut :
    banyak penyakit boleh di kesan melalui tapak kaki.

    seroja jingga :
    tak mengapa sis kurang menjengah ke sini saya faham keadaan sis.
    harapnya sis sihat2 saja jangan tension2 selalu.

    hidup untuk dinikmati,bukan untuk ditangisi sepanjang hayat...
    saya juga tidak pernah melupakan sis.sekali pun masuk ke laman sis,tidak komen tetapi saya ada membaca....

    o kambeng hitam o :
    baik! =p

    mawar_berduri :
    entah la kadang2 rasa mcam sakit saja...tapi tak pernah chek just tahap dan sakit itu hilang.tapi baru2 rasa seperti ragu2 pula.

    harapnya tidak apa2 yang buruk berlaku.

    b.r.u.t.a.l.s.o.l.o :
    hohoho yang kurap ada ubatnya...

    ReplyDelete
  8. ok nak baju bersulam free dr kau..hehe

    wah wah wah siap auto publish lagi tuh...=p

    ReplyDelete
  9. salam...

    bagus..mencegah lebih baik drp merwat...memng elok untuk pergi medical checkup tu..

    ReplyDelete
  10. nuh:-
    Sayang. . .
    Syg pg klinik gigi dlu. .
    Br med checkup. .
    Atau kt yg checkup utk dia?=p

    ReplyDelete
  11. fiq :
    wahh...seronok ya minta sulam free?

    sekamar rindu :
    yup insyallah akn chek lepas raya nanti.

    nuh :
    nak kene sekeh kah kamu?

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah