Friday, February 19, 2010

Dorm Lily Punya Cerita

salam.....
selamat pagi semua,huhuhu tadi aku tidur kejap coz adik aku guna pc nieh.sekarang aku sudah bangun dan ini masa yang agak sesuai untuk mengupdate entry2 yang tertangguh.hari ini,semua plan aku seakan hancusss.sepatutnya hari ini aku boleh turun ke rawang selepas selesai urusan di klinik.tapi memandangkan ornick sangat malas bangun awal,makanya aku pergi ke klinik pada sebelah petang.asal tujuan untuk mencabut gigi,tapi doktor tidak menggalakkan aku mencabutnya kerana gigi aku masih kuat dan aku masih lagi muda remaja untuk kehilangan gigi pada masa sekarang =p makanya doktor telah mensyorkan aku menampalnya sahaja.tetapi itu hanya boleh di buat pada awal bulan mac sahaja mengikut temujanji yang di tetapkan.tambahan pula aku sedang mengalami serangan asma yang masih belum pulih,maka di khuatiri penyakit aku akan bertambah berat kerana stress.doktor mencadangkan aku sembuh sepenuhnya dulu baru datang kembali untuk proses penampalan pada gigi aku.

aku tidak mahu bercerita terlalu panjang,cukup dengan hanya aku memperkenalkn saja ahli yang menghuni dorm lily.seramai 13orang dalam dorm lily termasuk aku dan kami semua adalah berlainan jabatan.ketua dorm kami adalah mimi dan penolongnya pula ainie...dan kedua2 mereka ini adalah berpangkat adik (lebih muda dari aku).



KAK AZI
seorang yang pendiam jarang sekali aku nak dengar suaranya walaupon katilnya berhadapan dengan aku.orangnya kecil sahaja dan dia adalah yang paling tua di antara kami semua.mungkin juga faktor umur menyebabkan dia bersikap lebih matang dari ahli yang lain.kak azi mengambil jurusan dress making level 1 dan dia berasal dari tanjung karang.

BIBI
orang yang paling rapat dengan kak azi dan katil mereka juga bersebelahan.mengambil jurusan dress making level 1.mempunyai tabiat yang sama dengan aku iaitu bangun seawal 4am untuk mandi.dia juga sekampung dengan kak azi dan boleh di katakan tiap2 minggu mereka pulang ke rumah dan ini telah menimbulkan rasa cemburu pada aku dan dayah yang tinggal jauh dari keluarga (T_T)....

NADIA
aku kurang tahu dia tinggal dimana tapi apa yang aku tahu dari kata2 mereka yang lain,nadia adalah penduduk tetap di kuala selangor ini.dia juga adalah yang paling muda diantara kami semua.mengambil jurusan hair dressing level 1 dan baru saja menukar gaya rambut terbaru pada minggu lepas =p

AUJIE
orangnya manis bertahi lalat di tepi dagu mengambil jurusan siskom (sistem komputer) level 1.berkawan baik dengan hafa yang juga mengambil jurusan yang sama.

HAFA
orangnya kadang2 bercermin mata dan kadang2 tidak,aku juga tidak tahu dia berasal dari mana tapi aku agak mungkin dekat2 sini juga.sangat fanatik terhadap merah jambu sebab warna ini yang aku selalu nampak ada pada dia.mengambil jurusan siskom level 1.

DAYAH
mula rapat dengan aku sejak kami sama2 belajar di giat dulu dalam jurusan dress making lavel 1.dan kini menyambung pelajarannya di kolej ini dalam jurusan yang sama dress making level 2.laju gila dia buat kerja sekejap je dah siap tak macam aku yang masih terkial2.mempunyai pengalaman dalam bekerja di beberapa buah kedai2 jahit di tanjung malim.pandai mencari duit poket ketika cuti dengan bekerja part time di kedai jahit tanjung malim.

AINIE
orangnya tinggi lampai sesuai dengan gelaran atlet kerana semasa di sekolah dia adalah seorang olahragawati.aktiv dalam kokurikulm juga sama2 turut serta dalam latihan jurulatih kawad kaki.dia mempunyai pertalian saudara dengan ieka juga kakak kepada huda.mengambil jurusan dress making level 1.

AZZA
berwajah keibuan sesuai dengan jiwanya yang lemah lembut dan sopan santun orangnya (calon terbaik) berkawan baik dengan ainie,huda dan ieka.jurusan yang di ambilnya ialah dress making level 1.

IEKA
aku tak banyak tahu pasal dia nieh apa yang aku tahu dia tinggal di area kuang mempunyai pertalian saudara denagn ainie dan huda.juga mengambil jurusan dress making level 1...

HUDA
adik kepada ainie...walaupun mereka dalah adik beradik,jurusan yang di ambilnya adalah berlainan denan kakaknya ainie.huda yang gemar ketawa walaupun lawak tu sikit saja,tapi gelaknya adalah lebih =p huda menambil jurusan siskom level 1.

LIN
orang paling jauh...orang utara berasal dari kedah.jurusan yang di ambil adalah dress making level 1.seorang yang lemah lembut dan juga sangat menjaga penampilan dirinya.

ROSE
yang ini rasanya aku tak payah cerita pun tak mengapa kot.rasanya korang sendiri tahu yang dia seorang gadis gemuk,pendek,berkulit gelap.dah la gelap pakai baju hitam bertambah gelap tenggelam aku kat tengah2 diorang semua tu.oleh kerana katil aku bersebelahan dengan dayah,maka aku juga merupakan jam loceng yang akan mengejutkan dayah seawal jam 4am untuk mandi pagi.ahli jurulatih kawad kaki yang mengambil jurusan dress making level 2.

MIMI
ahli yang paling ramah dan paling bising di antara kami.merupakan ketua dorm dan berasal dari sungkai perak.dia juga adalah satu2nya student perempuan yang mengambil jurusan elektronik level 1.seorang yang periang dan selalu membuat lawak kering dalam dorm.umurnya tidak pula aku tahu mungkin 18th - 19th agaknya.

Rasanya cukuplah setakat ini aku memperkenalkan ahli2 dorm lily yang seramai 13orang.dalam ramai2 tu ada yang berkenan di hatikah? kalau sudah berkenan,cepat2 bagitahu .jangan risau mereka semua adalah muda belia remaja macam aku juga =p hahahah promote gila sengal aku nieh.dah2 la yerk aku nak rehat nanti free aku update lagi pasal konvo dan jubah hasil kerja tangan dari aku...



Beautiful_Rose



12 comments:

  1. kenapa suka bangun mandi pukul 4am? airnya mesti sejukkan...
    wah chumel2 belaka ahli dorm lyli

    ReplyDelete
  2. huhuhuhu
    ooowhhhh...
    ooooo
    Azipok rose!

    ReplyDelete
  3. smua dah berpunya ke?
    [soalan lazim. heheh]

    ReplyDelete
  4. anonymous yg tadi adalah Mr Green utk pengetahuan semua yer.....
    Azie u pg rawang cpat ari nih!!
    beli baju ropol2!!!!!
    Aku Mr Green!!

    ReplyDelete
  5. hahaha~

    aku tolong jawab utk org lidi~

    belum~~

    ReplyDelete
  6. akak ambik drss making level 2,.

    mnjahit la ek?
    ke mcm mn

    ReplyDelete
  7. muke bebaik sume..hik3..;p
    wei..pasal ko pakai baju besar..ko kn dh kurus..lebih kurus dari aku..ngada2 tau die nie..hehee..ko yg comot..hik3..;P..rindu ler sama ko..;p

    ReplyDelete
  8. ♂(◕‿‿◕)♂ ♫♫♫♥♥♥♥♥♥♥♥♫♫♫ ♀(✿‿‿✿)♀

    ❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁❁❁____❁❁❁❁____❁❁❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁_❁❁_❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁__❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁_❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁_❁_❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁_❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁
    ❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁

    HIKS3x!!!!!
    Mizz u a lot!!
    MR.GREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN

    ReplyDelete
  9. hohohoho
    takut aku dgn doktor gigi
    wah,gambar satu dorm ke nih?

    ReplyDelete
  10. to moon:-
    huhuhu bangun awl tok elakkan keseskkan penggunaan toilet...
    hahha cumel ke,trimass....

    to mr green :-
    kill u berkali2!

    to oranglidi:-
    segelintir sje y suda berpunye...tuan blog belum berpunye..lalalalalal =p

    to mr akid:-
    u gila!

    to pakcik mamai:-
    huhuhu dorm melati lg ramai..hampir 60org!

    ReplyDelete
  11. to lord zara:-
    hahhah trimass kerane tolong menjawab solan itu zara =p

    to cikti:-
    yup menjahit pakaian yang...

    to kain sari:-
    huhuuh aku la y plg baik tu kan..kan..kan..
    aku kurus? tang mne nmpk kurus tuh? aku gemuk ler..huhuuhuh =p

    to mr green:-
    mental!

    to hans:-
    huhuuh knp takot,dktr tuh cun giler weyhh.....
    yup gmbr 1 dorm ler......

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah