Sunday, February 14, 2010

Kadang Kala Aku Berfikiran Bodoh Juga



Entah kenapa malam ini mood agak terlebih layan bosan dan benci bila berperasaan begini secara tiba2.mulanya aku rasa aku sudah bebas dan sudah lupakan semua itu.lupakan rasa itu lupakan wajah itu dan segalanya tentang perkara itu.tapi pada hari selasa masa makan malam itu.....warden minta kami semua berkumpul di dewan audi untuk pemilihan wakil untuk jemputan makan malam di kediaman Menteri Besar Selangor kat bukit megawati shah alam.aku berharap agar aku tidak terpilih kerana aku tak berminat untuk berjalan sejauh itu.sudah tentunya akn pulang lewat malam selepas itu.sedangkan keesokkan paginya aku masih ada kelas,dan ini akan membuatkan aku keletihan kerana tidak cukup rehat.

tapi keadaan tidak menyebelahi aku...nama aku tersenarai dalam jemputan itu dan aku mengeluh panjang aku dalam paksa.tapi entah kenapa aku tiba2 rasa teruja bila warden bagitahu yang IPT lain juga akan turut di jemput sama.dan tanpa sedar...jauh dalam hati aku berharap DIA juga akan turut serta hadir pada majlis tersebut.damn! entah kenapa aku berperasaan begini sedangkan sudah bertahun berlalu aku cuba melupakannya.aku betul2 terasa yang diri begitu bodoh kenapa tiba2 hati nak berharap??? rasa bersalah pada diri sendiri hati sakit sangat.DIA tidak hadir pada malam itu hanya wakil2 dari universitinya saja.


aku sampai ke kolej dalam jam 1am cuci muka tukap baju dan terus tidur kepenatan...aku bermimpikan DIA dan esoknya dalam keadaan mamai aku membuka hp ada sms dari DIA...aku baca sekalil alu dan terus bangun untuk mandi.selesai mandia ku tidur semula kerana masih awal lagi untuk ke kelas,jam tika itu baru 5:30am.jam 7am mula bergerak ke cafe untuk sarapan pagi dan kami dapat maklumat yang wakil makan malam di beri kelonggaran untuk masuk kekelas pada waktu petang.dan aku masih lagi terluapa akan perihal sms malam tadi sehinggalah keesokkan harinya barulah aku teringat untuk membacanya semula.

dan ternyata sms asemalam telah hilang dari inbox aku! puas sudah aku cari tapi tak jumpa...mungkin aku terdelete karana semasa aku membaca sms itu,aku berada didalam keadaan separuh sedar (mamai) tapi aku masih ingat lagi butiran sms tersebut,yang membuatkan aku berasa sedih dan kecewa.betapa bodohnya aku kerana mengharap pada sesuatu yang tak pasti.....





Beautiful_Rose



7 comments:

  1. hurm.. anggap saja itu bukan milik kita... tapi tentu ada hikmahnya bukan

    ReplyDelete
  2. mencintai bukan memiliki sayang~
    ++

    ReplyDelete
  3. hai..ko sihat.?lama da x borak ngan ko...ntah bila dpt jumpa

    ReplyDelete
  4. ehem,.

    mcm akak berharaP lagi,.
    mngkin dia pon same kan,.,.
    tp xtahula,.

    ingt mcm ni je,kalo dah jodoh,x ke mana jgk,.,.

    ReplyDelete
  5. From Mr Green

    juz sekadar luahan hati .

    ReplyDelete
  6. aku selalu ckp dgn diri bila dia berlalu jgn pernah kembali sbb aku dah belajar hidup tanpa dia..tp knp ada masa hati masih lg mengharap kdg2..mmg benci rasa tu kan..

    ReplyDelete
  7. wa! awk secret admire seseorg ker?? hehe

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah