Tuesday, June 21, 2011

Jangan Hina


Aku paling tak suka kalau ada orang yang suka menghina tak pun pandang rendah pada orang lain.tak kisah la apa pun kekurangan dan ketidak sempurnaan seseorang tu,janganlah sesekali kita menghina atau pandang rendah pada dia.apa hak kita buat macam tu? sedangkan kita sendiri juga punya kelemahan diri.kita manusia biasa tak hebat mana pun mungkin kelebihan yang kita ada tak ada pada orang tu.dan kelebihan orang tu juga tak ada pada kita.setiap orang di beri kelebihan dan kekurangan yang berbeza.kerana di antara manusia kan saling berhubungan untuk menjadi lengkap.

semua orang mengharapkan kesempurnaan dan sedaya mungkin cuba untuk menjadi sempurna.tapi tak ada yang lebih sempurna melainkan yang ESA mahu pertikai lagi? selalu sangat bila kesempurnaan itu tidak seperti yang diharapkan akan mulalah keluar kata2 penghinaan yang menyakitkan hati.cari kesalahan supaya boleh di jadikan alasan untuk merendahkan kebolehan seseorang.jika dia tersilap mulalah nak kondem habis2 nak bagi dia give up then mengaku kalah pada kelemahan sendiri.

seronok sangat ke buat orang rasa give up apa yang bestnya kalau hina dan pandang rendah pada orang lain? hei,kita semua ni sama taraf je semua golongan hamba golongan yang hina,masih tak sedar lagi? hanya kerana kau rasa diri kau bertaraf hebat,maka sesuka hati kau boleh hina orang,macam tu?sedarlah berapa lama je kita kat atas esok lusa di bawah tanah juga.kedudukan yang kau ada sekarang tu pun pinjaman sementara jerk nak bagi kau merasa nikmat dunia yang penuh dengan penipuan dan hipokrasi manusia sejagat...

:: terima kasih banyak2 lah bagi hadiah penghinaan
ni kat aku,sangat2 hargai...




Beautiful_Rose



5 comments:

  1. hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
    i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

    ReplyDelete
  2. siapakah yang telah mekaukan hal sedemikian pada kau azie...?

    takper,kau telan jer,tuhan itu maha adil bukan..

    ReplyDelete
  3. bawak2 bertenang rose...
    jangan pedulik sangat orang yang macam ni....takde faedahnya..
    rugi masa je...

    ReplyDelete
  4. kita serupa
    hehe

    ReplyDelete
  5. bawak sabar mak cik, jangan emo2.. buat tak tau ajeee... kang makin kedut2 muka tu

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah