Monday, June 27, 2011

Lain Dunia



biar pun bertahun kau kenal seseorang itu,adakah kau pasti kau benar2 kenali dia? kenal akan hati budinya? kenal dengan semua sifat dan perilakunya? kenal dengan tabiat dan kegemarannya? kenal dengan tindakkan semulajadinya? aku baeritahu ini,walau 100tahun sekali pun kau tak akan benar kenali dia melainkan kau tinggal serumah,tidur sebantal,makan bersama,jalan seiring,habiskan masa bersama dan paling dalam sekali bila kau duduk dengan dia di saat dia meluahkan rasa.

tulisan maya tidak menggambarkan sifat realiti seseorang.mendengar suara tanpa melihat juga belum cukup kukuh untuk buatkan kau benar2 kenal seseorang.apa lagi hanya sekadar bertemu 2,3kali tanpa meninggalkan apa2 makna.reason aku berkata begini? sebab aku bukanlah seperti apa yang tertulis di sini.penilaian kau terhadap penulisan aku tak sama dengan aku dalam realiti.tak percaya? okey banyak bukti tapi berapa ramai yang perasan ye?

so,jangan terlalu mudah membuat kesimpulan sebelum kau betul2 kenal seseorang itu.
atau dalam erti kata lain,jangan suka suki kau nak menghakimi orang atau letakkan hukuman
sebelum kau betul2 punya bukti yang kukuh.

:: ye,entry ini aku tujukan buat kau.buat kau di sana
yang sedang stalk aku dalam diam.






Beautiful_Rose

7 comments:

  1. yg penting kita jauhkan diri kita dari bersangka buruk...
    bila aku baca nie aku pown tau.. aku pown xkenal korang!
    sapa2 pown dalam dunia maya nie aku kenal pown ;)

    ReplyDelete
  2. eh ada abang neka


    persepsi. tu namanya persepsi seseorang. ia mungkin benar. mungkin tidak

    ReplyDelete
  3. yeay... kasi sunat sama itu worang

    ReplyDelete
  4. "tulisan maya tidak menggambarkan sifat realiti seseorang."

    agreed !

    readers. they tend to judge us. let them. who cares ?


    =)

    ReplyDelete
  5. ta kire ta kire. i lap u jugak ;D

    ReplyDelete
  6. "melainkan kau tinggal serumah,tidur sebantal,makan bersama,jalan seiring,habiskan masa bersama dan paling dalam sekali bila kau duduk dengan dia di saat dia meluahkan rasa."
    -btul tu! eh tapi kalu dia lain jantina cmana? hehee

    ReplyDelete
  7. luaran tak sama dengan dalaman.....

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah