Saturday, February 6, 2010

Bercomforti Di Hari Sabtu

Assalamualaikum.....
jangan terkejut sayang...ini bukan mimpi bukan juga khayalan tapi ini adalah kenyataan.sila besarkann bulatkan mata anda.memang aku sedang beronline hari ini.dan ini adalah entry terbaru dari aku yang sangap =p memang sangap okay ble tak dapat mengonline selama seminggu.sedangkan dulu hari ko boleh online.melayan facebook dan blog...tapi bila ko dah masuk penjara ini,maka segala rutin dan aktiviti ko akan terencat!

sepanjang minggu ini adalah minggu di denda oleh PP...bagus kan baru study 2bulan dah jadi pesalah atas kesalahan yang sememangnya tak logik.ko tak bersalah tapi di denda atas kesalahan orang lain.memang akan mendatangkan ketidakpuasan hati yang berleluasa...ko nak protes? ko siapa nak protes2? kau duduk disini atas tajaan makan minum kau ditanggung 100% masih tak puas hati lagi kah? makan tanpa perasaan memang deria rasa kau langsung tak berfungsi di sini.mendaki setiap anak tangga kolej yang bertigkat2 tuh dan terpaksa pula mengadap wajah PP kau.setiap hari kau di landa kerisauan yang tak terbendung memikirkan projek yang tak siap2 tuh.nak guna mesin yang tak berfungsi sebab bekalan elektrik tiba2 terputus.perasaan kau masa tuh?

pakaian kau sudah cukup sopan lagi menutup aurat seperti yang di tuntut tapi kau masih di denda atas kesalahan memakin seluar jeans longgar berwarna hitam.sedangkan kau rasa itu adalah seluar slack yang kau ada.maka terpaksa kau keluarkan duit semata2 untuk membeli seluar baru...hanya seluar jadi ukuran maka kau di denda.kenapa tak di denda saja mereka2 yang memakai seluar ketat lagi sendat itu? sampaikan terjojol lubang pusat nak jalan pun dah tersekat2 kesian.....kak,dah tak ada seluar yang bersaiz sendiri ke sampai nak pakai seluar adik2? kau geleng kepala pasrah...perhimpunan pagi kau dan student2 yang lain di denda secara berramai2 berlari satu pusingan kolej yang kecik tuh.selama ini kau sangka kolej tu kecik saja...tapi bila di paksa berlari satu kolej,baru kau rasa kolej tu besar juga sebenarnya.dalam hati kau marah sebab tak pasal2 kerana orang lain,kau juga turut di denda sama.

minggu nieh kau terlalu bz dengan projek jubah kau yang dah separuh siap tuh.tak sempat siap,kau di beri projek baru buat kebaya.dan pada masa yang sama juga kau ada exam,tidur malam kau tak lena nak ngadap nota2 yang bertimbun tuh,pening kepala.haiii....kau mengeluh panjang seperti keretapi tanahmelayu.setiap hari kau berharap yang hari jumaat akan tiba keesokkan bila kau bangun dari tidur.jam loceng berbunyi,kau terus capai hp,bukan nak chek sms atau call.tapi kau nak tengok tarikh dan hari samaada sudah tiba jumaat atau belum.tapi kau hampa..terpisat2 kau bangun lemau menuju ke bilik mandi.mujur ada 2ekor anak kucing di surau yang menjadi penghibur hati.

hari nieh hari sabtu,kau bangun awal pagi lebih awal dari orang lain untuk basuh kain dan mandi.plan kau hari nieh untuk ke tanjung karang mencari kedai untuk membuat lubang butang.tapi puas kau tawaf satu pekan penat yang kau dapat.dan akhirnya kau kembali ke kuala selangor dan kau bernasib baik kerana ada yang sudi untuk mengambil tempahan itu.penat? memang penat betul2 penat dalam fikiran,siap semua kerja kau mahu pulang segera ke kolej untuk berehat sepuasnya dalam dorm.tak mahu fikir tentang semalam...tak mahu fikir tentang pagi tadi...kau penat dan perlukan rehat.isnin PP nak chek homework yang dia bagi dan pada hari yang sama juga kau mesti bersiap sedia untuk exam.maka,2hari cuti nieh kau terpaksa pulun habis habisan untuk exam nanti.tekanan? lebih dari tekanan...walau macam mana pun,syukur level confident kau masih berbaki walau pun x byak.kurang2 cukup untuk memberikan kau kekuatan untuk bertahan...




Beautiful_Rose

5 comments:

  1. HARUS LA BERTAHAN YE ROSE..
    CHAIYOK2X..

    ReplyDelete
  2. cayok2..:P
    jgn putus asa lagi erkk..
    setiap ujian tu pasti de hikmahnyer..:)sabaryer..

    ReplyDelete
  3. org da ajak makan kat restoran sri angkasa da td..
    i da siap booking 3 org extra td. tp u x mo g.sedap makan kek mcm2 td..
    oooo nak ajak i g tanjung karang ek??
    xmo!!!wek!:P
    u x gi laut!!
    n then u wat 2 entry jew????
    kn wat seploh!!!!!!

    ReplyDelete

kentut itu nikmatnya sama seperti makan aiskrim...sedap, bukan? jom berkentut-kentut sebelum anda di kentut kan.ayat kotor? pe de hal...hiahahahahahah